Neznam jel to Toyotin običaj ili običaj dotičnog dilera, ali prije jedno tjedan-dva dobili smo poziv na neobavezan i besplatan zimski servis naše nove Toyotice (Aygo je najmanja Toyota, zasad).
Ne samo da je servis besplatan, već je kao zamjensko vozilo ponuđen Prius, jedan od tri Toyotina hibridna automobila.
Za one manje upućene, hibridni (Hybrid) automobili posjeduju dva motora. Dok se vozimo na benzin, kočimo, usporavamo i sl. pune se akumulatori električnog motora koji se onda koristi prilikom kretanja, gradska vožnja, parkiranje i sl. Kad želimo pojuriti, samo nagazimo jače papučivu gasa i ideee.... Naravno sve se to događa potpuno automatski, kao uostalom i samo mijenjanje brzina, jer Prius je naravno automatik. Samo da napomenem, za one automatik-skeptike u koje sam i ja do jučer spadao, privikavanje na automatik traje 10-15 metara. ;) Naravno prilikom parkiranja, lijeva noga automatski krene prema kuplungu, ali i to valjda prođe nakon nekoliko dana.
Da bi doživljaj bio potpun, brine se i komandna ploča na kojoj se nalazi digitalni kilometar-sat (nemožemo više reć kilometar-cajger), kao i svi ostali pokazivači svega i svačega. Kad je sve to tako fino digitalno, bilo bi prava šteta auto paliti okretanjem ključa.
Klasični ključ u biti više i ne postoji. Tu je svrhu preuzelo nešto što liči na memorijsku karticu play-stationa, a objedinjuje ulogu ključa i daljinskog automatskog zaključavanja. Nakon umetanja ključa, potrebno je samo pritisnuti gumb kojim se auto uključuje i isključuje. Baš poput kompjutera.
Ugrađena satelitska GPS navigacija potpuno je integrirana u sustav kontrole audia, klime, osvjetljenja i ko zna čega sve još...
Sa vozačkog se mjesta, kao i u svim autima te klase može upravljati sa položajem vanjskih retrovizora, zaključavati automatski sva vrata i dizati/spuštati sva 4 prozora.
Između vozačkog i suvozačkog sjedala gdje se obično nalazi ručna kočnica, nalazi se nešto kao čvrsto odmorište za ruke, koje u svojoj unutrašnjosti skriva dva spremišta sa CD/DVD medije, te držače za čaše. Nakon upotrabe sve se fino sklopi i lagano je za održavanje.
Da ne ispadne, kako nema ručne kočnice (stvarno je i nema), postoji ono što se i službeno zove parkirna kočnica, a nalazi se na dohvat lijeve noge. Da cijela priča o digitalnoj opremi auta nebi stala na digitalnim vuricama i kontrolama, digitalna je i parkirna kočnica. Ne, nije baš običan gumb, ali parkirna kočnica ima samo dva položaja, uključeno i isključeno.
Tih par sati je jednostavno bilo prekratko za isprobavanje svih detalja koje ovaj auto nudi. No takvih se detalja nađe u svakom autu te klase pa tako automatska klima, cruise controll i slične stvari, više nisu nešto što bi se posebno spominjalo. Zato evo još par vanjskih slika ovog čak i dobro izgledajućeg auta.
|